Saturday, November 7, 2009

::ibundaku::

hmm...tetiba aku teringatkan ibundaku yang berada di rumah..baru je sembang dengan beliau pagi tadi semasa aku leka daripada membaca buku...ish3..apasal la malas sangat nak baca buku ni???padahal risau jugak ni..risau exam nanti tak boleh nak jawab....

aku suka sangat lagu warisan-jasa bonda ni...tiap baris lirik ni sangat bermakna bagi aku..so, aku post kan lirik lagu ni la untuk blog aku kali ni...hayatilah setiap lirik lagu ni dengan penuh perasaan..cewah!!aku nangis kot masa first time dengar lagu nih...huhuhu...

LIRIK LAGU WARISAN-JASA BONDA

Kau dibuai mimpi dia jaga

Kau bersenang dia berkerja

Untukmu tiada batas

Memberi tak minta dibalas

Ingin dibinanya untukmu kehidupan yang sempurna

Punya kekuatan jiwa punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur

menegur sebelum terlanjur

Itulah yang diwarisi

pesan ibu terpahat dihati

Beringat-ingatlah berpesan-pesan

Untuk kebaikan

Marah bukan kebencian

tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa

Berjiwa merdeka

Sedang dia semakin tua

Membilang usia….

Disaat kau berjaya…dia tiada berdaya

Semoga kau tidak lupa jasa bonda




No comments:

Post a Comment