Sunday, July 11, 2010

hujung minggu

Inilah aktiviti hujung minggu aku...balik kampung...kembali ke pangkuan ibu bapa....macam la dah lama x balik kampung...selalunya balik kampung ni sinonim dengan lagu sudirman....oooo balik kampung...ooooo..balik kampung kan...lagu yang selalu berkumandang di radio sempena nak raya...hmmm..puasa pun dah nak dekat kan...x sangka lebih kurang sebulan je lagik nak puasa..pastu raya...pastu exam..pastu cuti hujung tahun...macam tu la kitaran hidup aku sekarang ni...dah 2 minggu kelas dah bermula...macam-macam program kena buat sebelum puasa ni..result exam semester lepas dah keluar...x sangka pulak akan dapat pointer tinggi...ok la tuh...dah rezeki kan...kalau nak diikutkan macam x layak je aku dapat pointer sebanyak tu...tapi yela kan...soklan exam smua dah dapat spot..cuma hafal dan baca je...walau bagaimanapun, markah asgnment mempengaruhi jugak...tapi untuk semester ni..aku memang x target tinggi sangat...aku akan buat yang mana mampu je la...y penting jangan x usaha langsung sudah la...

Kembali semula kepada tajuk utama enty aku kali ni...hujung minggu=balik kampung=naik motor...tau-tau je la kalau naik motor ni cmne kan...dahla motor pun cap ayam..motor kapcai made in china plak tu...bleh plak on the way balik kampung tu...rupa-rupanya tayar depan aku mengalami kebocoran udara yang tidak diduga...punya la sedap aku bawak motor tu laju-laju...nasib baik x masuk gaung gara-gara tayar tu punya pasal...nasib baik aku perasan tayar depan dah gelong masa nak msuk simpang ke kampung sebelah kampung aku tuh..lagik 5 kilometer je kot dari umah aku baru aku perasan tayar depan motor tu dah xde angin...kempis sekempis kempisnya..terpaksa la pergi umah pak cik sorang ni dengan muka x malunya mintak nak pinjam pam...nasib baik ada pamnya...aku pun mengepam la tayar tu sampai jadik keras sekeras kerasnya..harap-harap sempat bertahan sehingga sampai ke rumah...rupa-rupanya angin dalam tayar tu x keluar plak sampai 2 hari kemudiannya...

2 hari kemudian....

Hari ni nak balik awal...pas zohor dah get ready nak riding ni..try tye abah aku tuh..tayar ni nak ditukar tiub ke x kan..dia dengan selambanya cakap x payah sebab tayar aku tu keras je...aku plak rasa x yakin dengan kemampuan dan kebolehan tayar/tiub tersebut...tetapi dalam masa yang sama jugak...mana ada workshop yang bukak pada hari ahad kan...duet plak dah kering ni..ada rm10 je dalam poket?yeke?macam x caye je..hik3...try mengadu pada mak pulak...last2 mak pujuk abah suruh check tiub motor aku tu..abah aku jugak la yang jadik pomen arini...memang tiub tu ada kebocoran udara pun masa direndam di dalam air..nasib baik la...kalau x..maunya aku kena tolak motor sehingga ke hulu kinta ni...aish..x dapat nak dibayangkan...itu kalau aku kena tolak la..kalau motor aku tu yang tolak aku plak...hingga bertembung dengan kete lain ke...ke tepi jalan ke..kan lagi syahdu jadiknya...argh...aku x bersedia lagik nak mati..buku akaun aku kat sne belum cukup lagik nak bela aku nanti...at least...aku masih diberi peluang kan..untuk berfikir sejenak mengenai maut...pasni..aku nak tekadkan azam la..x nak balik kampung kerap sangat la..maybe balik kampung masa nak raya je nanti...eh?biar betol!!aku nak balik kampung masa raya je?hik3

p/s: alkisahnya kalau nak balik kampung masa raya je..
terpaksa bertahan selama 8 minggu kat sni!!

No comments:

Post a Comment