Saturday, September 25, 2010

::blog aku?::

warghhh!!!!lamanye aku x menaip kat sni...rupenye dah 2 bulan lebih aku bermalasan untuk menaip...hehehe...daripada sebelum puasa sampai la dah beraya sekarang ni kan...btw..sementara dalam bulan syawal lagi ni..aku nak ambik kesempatan la kan...nak mintap maap zahir dan batin...kalau ada salah dan silap yang pernah aku buat la kan...kalau xde lagik bagus...hehehe...amacam raye??ada manyak seronok ka??hua3..

hmmm.....nak citer ape ye kali ni..pasal raye?aku x beraye sangat la...pasal bape ari aku x pose?hmm...ni privacy aku..x bek citer kat orang kan...hehehe...pasal sebelum pose plak??macam dah ingat2 tapi mcm lupa pun ada...hehe..pasal PBS??mcam seronok nak citer...tapi x mau la citer pasal guru besar tu...sebab aku x suka...hahaha...PBS??aku pun konpius..adakah PBS tu pengalaman berasaskan sekolah atau pergi berjalan sakan...HAAA...ada lagik satu ni...pasal program anak angkat kat Bagan Datoh...macam ok je kalau aku nak wat karangan bertajuk "pengalaman saya di Bagan Datoh"...hahaha...

Dalam semua di atas tu...yang paling menarik bagi aku kat Bagan Datoh dan jugak PBS aku tu..sebabnye kat 2 tempat nih aku jumpe mind set orang yang lebih kurang sama je...x sangka aku akan kena kondem dengan orang yang macam ni..hua3..dan x pasal2 aku jugak la kena jadik mangsa keadaan...nak berhujah dengan orang macam ni memang aku akan kalah..soo, aku dengar je la kan...tapi nak mengiakan pun x..nak menidakkan pun x...yang kat Bagan Datoh tu..anak kepada keluarga angkat aku tuh yang "fire" aku pasal BIG ni...yang PBS tu plak...lecture aku pasal kualiti guru sekarang ni teruk la..apa la..maklum la..yang lecture aku tu "guru besar cemerlang"...umur pun sama je dengan negara kita merdeka...maybe mende ni ada hikmah disebaliknya kan...peringatan kat aku kot..jangan terlalu ambil mudah dalam setiap hal..sebab aku malas nak ambik pot tentang mende2 ni...seriusly, kalau pasal BIG..aku ase..ikut je la..apa yang dah diprogramkan...kan itu syarat nak lulus pengajian...pasal PBS plak..kualiti guru sekarang teruk??itu atas sikap individu...x kan aku kena jumpa semua guru plak nak implement nilai-nilai etika seorang guru plak...kan merapu jadinya...bagi aku still simple, kalau niat tu betul, x payah nak menyusahkan orang lain kan...even kalau tukang sapu tu ada niat yang betul...dia mampu menjadikan tempat tu bersih dan orang pun x berani nak membuang sampah merata tempat...kan..bag aku la..walaupun nmpak mcm x realistik je kan..keh3...

Raye..2 kali setahun..raye pose..dan jugak raya aji..hehehe..raya aidilfitri ni aku beraye scr bersederhana je...tu pun nasib baik x beraya kat hospital..hua3..sebabnya mse shopping raya tu..mak aku pitam..nasib baik xde pape...sempat la jugak berehat dalam kete...tapi kalau bawak g hospital memang konfem masuk wad..x lain x bukan mesti sebab gula dlm darah dan tekanan darah yang tinggi..nak ikutkan la...ubat hospital tu lebih banyak mak aku makan daripada nasik..sampaikan nak makan nasik pun dah xde selera...tu la..sebelum mak aku pitam tu..aku ada belikan air botol 100%plus...mak aku asyik bising je nak air tu...aku belikan je la..bukan botol kecik tu..tapi yang besau punye..tu la gamaknye mak aku pitam kot..satu botol besar tu dia minum sampai habis...isk3..x sanggup dah aku nak beli air tu..bahaya!!!

then, lepas mak aku pitam...x jadi la nak masak lemang rye thn ni...lagi pun letih gak nak masak lemang..dah la abang dan kakak aku x balik beraye tahun ni...dorang beraye kat umah mentua dulu...so,jadilah aku ni mcm anak tunggal je rye ni..sedih wooo...malam rye dengar je la bunyi mercun dengan bunga api...teringat plak aku kat abang ipar aku yang selalu bawak mercun dengan bunga api balik rye...hu3..tapi sbenarnye aku dapat je main mercun tu sebab akak aku tu balik kampung mse rye ketiga...hehehe...siap dapat hanpon free lagi tuh...cewah...hanpon cikai pun cikai la..janji ada bloetooth...yang lawaknye plak kan...ada 3 bijik hanpon sony ericson w200i mcm aku punye nih??hahah...kak aku bagi kat abang aku...abah aku pun dapat gak..tapi sebab xde setting malay language...abah aku x reti nak gne la plak...pasal akak aku ni..x habis2 menaruh harapan yang tinggi kat anak sulung dia..skang ni..bru je abih upsr..mse first day upsr tu..akak aku amik cuti ye..tgu kat tepi dewan pekse sambil baca surah yassin...sampai begitu sekali usaha yang akak aku buat utk anak sulung dia...kdg2 rase nak nangis aku tengok life akak aku ni jge anak-anak dia...bukan senang..3 org lelaki yang hero-hero belaka.. anyway, aku pun harap2 anak sedara aku tu dapat la 5A nti..dah la lagik tinggi daripada aku..selalu sangat kene perli dgn dia.."eh..acu lagi rendah dari along la"...aku pun selalu perli kat dia mcm ni.."harap badan je besau...tapi penakut yang amat"...hahaha..."along dah agak dah...acu mesti cakap mcm tu"....memang hakikatnye pun dia penakut..mse kat kampung..kalau suruh dia amik barang kat dalam bilik kan...konfem dia x nak sebab takut..hahaha...

rye ketujuh bru aku beraya dengan member skolah...tu pun nasib baik dia ingat lagi nak ajak aku beraya...hahaha...ni bukan la member skolah rendah aku..aku just sekelas dgn dia 2 thn je..mse form 4 and 5 kat skolah gopeng..hehe..merase la jugak aku berkawan dgn dak2 pandai ni...huhuhu...ye la..kebanyakkan dorang ni stdy oversea..jarang nak dpt peluang jmpe dak2 oversea ni mse raye..tu la member aku ni excited nak beraye thn ni...2 hari jugak la dia beraye..siap tdo kat umah member lagi tuh..dah smua ex-classmate dok jauh kan...tu yang amik mse kalau nak beraye..hehe..rye thn lepas pun dia ajak aku beraye gak..yang thn lepas lagik dahsyat...aku beraye sampai ke teluk intan kot...dah la sesat mencari umah member...line celcom plak problem mse tuh...mak aku pe lagik..risau la..mne taknye...aku balik daripada beraye dah tengah malam...hehehe...

open house??aku x buat lagik open house utk member aku kat ipg ni..maybe next time kot..aku jadik x beh gak mse g beraya kat kuala kangsar tu..x ajak member g beraye umah aku kan...nti2 la ye kawan2...mak n abah aku x berape nak sihat..x beh la kan klau datang beraye x menjamu pape yang spesel...kan..nti lau ada pluang aku akan plan open house utk korang ye..insyaAllah=))




No comments:

Post a Comment